:: سه جداره سایت مرجع فروش درب و پنجره دو و سه جداره و پروفیل و ملزومات یو پی وی سی ::

جهت سفارش کالا با شماره های 88545301 و 88545300 تماس حاصل نمایید.

  
  

با توجه به توسعه استفاده گسترده از پنجره‏های یوپی‌وی‌سی با شیشه دوجداره در کشور که منجر به افزایش تعداد تولیدکنندگان این محصول شده است و ایجاد برخی سوالات و ابهامات در  زمینه اندازه گیری پنجره یو پی ی سی برای مشتریان عزیز ،همکاران و تکنسین‏ها در بخش‏های تولید پروفیل UPVC، ساخت پنجره و نصب پنجره دوجداره، شرکت ارس پن در وبسایت خود (www.3jedareh.ir) در صدد برآمده است تا آنچه را که خود در این زمینه ی تجربه کرده و جهت کسب آن، زیان‏های بسیاری را متحمل شده است، در اختیار سایرین قرار دهد تا بلکه بهبود کیفیت پنجره در ساخت و نصب باعث رفاه حال هموطنان و رضایت پروردگار شود.

این مطلب شامل مواردی است که ممکن است در هنگام اندازه‌گیری در و پنجره پروژه‏ها از نگاه مشتزیان قبل از انعقاد قرارداد و اندازه‌گیر کارگاه‏های تولید در و پنجره یو‌پی‌وی‌سی بعد از انعقاد قرارداد پنهان مانده و باعث عدم تطابق در یا پنجره تولید شده با محل قرارگیری نصب پنجره میشود و در نهایت به نارضایتی کارفرمایان و خسارت مالی تولیدکننده یا مشتری منجر شود. بدین منظور توجه شما را به نکات ذیل برای جلوگیری از ضرر و زیان ناشی از سهل انگاری در اندازه گیری و سفارش گرفتن جلب می نماییم.


1.     اندازه‌گیر نخستین نفری است که نکات فوق را در پروژه دیده و مورد بررسی قرار می‌دهد. بنابراین، باید خود را پیشاهنگ سازمان دانسته و تمامی مواردی را که خارج از عرف به نظر می‌رسد در قسمت ملاحظات ذکر نماید تا هنگام ساخت و نصب در و پنجره لحاظ شده و موجب تسهیل کار شوند.

2.    اندازه‌گیر موظف است همیشه دستورالعملی را بین خود و مسئول نصاب شرکت تنظیم نماید که بر اساس این دستورالعمل؛ هنگام اندازه‌گیری از پروژه‌ها باید همیشه از سمت راست حرکت کرد و کدگذاری پنجره یا در را بر همین اساس انجام داد. در صورت چرخش و کدگذاری از سمت راست، نصاب با آگاهی از این که اندازه‌گیر از سمت راست حرکت کرده متوجه خواهد شد به کدام در یا پنجره کد شماره ۱ تعلق گرفته است.

3.    اندازه گیر باید در پروژه هاي بازسازي و تعویض پنجره به این نکته توجه کند که اصولا انواع پنجره ها برای بازسازی  در ساختمان ها در سه گروه بیشتر جاي نمی گیرند. این در و پنجره ها از جنس پروفیل آهن یا آلومینیوم قدیمی با شاخ درون دیوار بوده و یا از جنس آلومینیوم هاي جدید هستند که بر روي ساب فریم نصب می شوند. هنگام طراحی جهت تعویض این پنجره ها، در صورتی که امکان خارج کردن قاب آلومینیومی وجود داشته باشد، باید این پنجره ها را کاملا خارج کرد و از پشت قاب اندازه گیري نمود. چنانچه قاب درون دیوار مخفی شده باشد، باید پس از توجیه کامل کارفرما و صاحب خانه،اقدام به طراحی و اندازه گیري نمود و تمامی موارد را به امضا و تایید آن ها رساند.

اندازه گیر موظف است پس از طراحی در یا پنجره و اندازه گیري دقیق محل نصب آن، تمامی نقشه ها را با حالت هاي بازشو موردنظر شامل راست بازشو  یا  چپ بازشو کنترل و سپس به تایید کارفرما برساند تا از هر گونه اشتباه جلوگیري شود. در مورد بالکن ها نیز، باید درها را از نظر بیرون بازشو یا درون بازشو بودن از طرف کارفرما تعیین گردد و برای تهیه نقشه و ساحت پنجره به امر اندازه گیر رسانیده شود.

4.    در صورت استفاده از پروفیل‌های Sash، Door Sash یا Mullion جهت ساخت قاب در یا پنجره، فاصله خالی دور تا دور محل نصب بازشو تا دیوار داخلی اتاق باید ۲ سانتی‌متر باشد تا لبه ۲ سانتی‌متری آن به دیوار گیر نکند. چنانچه در ساخت قاب در و پنجره از پروفیل Renovation یا همان پروفیل فریم بازسازی استفاده شود، این فاصله خالی ۵/۴ سانتی‌متر در نظر گرفته می‌شود.
استفاده از این پروفیل‌ها باعث می‌شود درز بین پنجره و دیوار پوشش داده شده و دیده نشود.
لازم به ‌ذکر است از پروفیل Mullion در نمای خارجی استفاده می‌شود.

5.    اندازه گیر موظف است در هنگام اندازه گیري پروژه ها محل نصب در و پنجره را به دقت مورد بررسی قرار دهد که این امر به ویژه در آشپزخانه از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین، توجه به محل قرارگیري پرده و سقف هاي کاذب بسیار ضروري است. در همین راستا، اندازه گیر اقدام به طراحی کتیبه بالای پنجره براي محل نصب پرده و کتیبه پایین یا پنجره کشویی براي آشپزخانه می نماید.

6.    اندازه گیرها باید هنگام ترسیم در و پنجره، باید تناسب ابعادي عرض و ارتفاع را به یک نسبت کوچک تر در نظر بگیرند تا افرادي که در مورد نقشه نظر کارشناسی می دهند، با نگاه کردن به نقشه در مورد ابعاد واقعی آن دچار اشتباه نشوند.

7.    طراحی تمامی قسمت هاي بازشو باید استاندارد و به ترتیبي باشد که فشار بالا و مستمر شیشه دوجداره به لنگه بازشو، منجر به از رگلاژ افتادن آن نشود. لازم به ذکر است وزن هر مترمربع شیشه ۴ + ۶، ۲۸ کیلوگرم و هر مترمربع شیشه ۶ + ۶، ۳۰ کیلوگرم است.

8.    در صورت سفارش در یا پنجره یک تکه، ابتدا اندازه گیر باید مطمئن شود که در یا پنجره بعد از ساخت قابلیت حمل و نقل به محل نصب را از راه پله ها یا محل هاي دیگر داشته باشد. در غیر این صورت، لازم است کارفرما را نسبت به تغییر نقشه در یا پنجره سفارش داده شده متقاعد نمایید.

9.    چنانچه هنگام طراحی در و پنجره UPVC، به درخواست کارفرما پنجره یا در، در ابعادی خارج از استاندارد سفارش داده شود، اندازه‌گیر باید کارفرما را به صرف‌نظر از این درخواست متقاعد کند و در غیر اینصورت ، با گرفتن تعهد کتبی از کارفرما در قرارداد فی مابین تمامی عواقب و احتمالات پیش‌بینی نشده را از عهده خود ساقط و به کارفرما محول می نماید.

10.    اندازه‌گیر موظف است تصاویر و ابعاد در و پنجره را براساس انتخاب مشتری و همچنین با توجه به تصاویر موجود طراحی نماید. چنانچه سفارش خارج از ابعاد ذکرشده باشد این امکان وجود دارد که یراق در یا پنجره مورد سفارش وجود نداشته باشد و عملا اجرای در یا پنجره مورد نظر ناممکن شود.


و در پایان اینکه...
اندازه‌گیر به علت حجم زیاد اطلاعات و تصاویری که باید در ذهن و حافظه خود نگه دارد، باید همواره تمامی موارد را در خصوص در و پنجره، ابعاد آن، کتیبه‌ها، جان‌پناه‌های پایین پنجره‌ها، درهای فرانسوی و محل قرارگیری دستگیره یادداشت نماید. تا پس از گذشت زمان، موارد را از یاد نبرده و دچار اشتباه در اندازه‌گیری و سفارش گیری نشود.

 

امیدواریم که با گذاشتن این مطلب در وبسایت شرکت ارس پن شما مشتریان عزیز و همکاران محترم را در امر اندازه گیری و سفارش گیری پنجره ها کمک و یاری رسانده باشیم.

 

www.3jedareh.ir

 

نویسنده:حامد سلطانی

 

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید

scroll back to top

تبلیغات درب و پنجره و ساختمان

 

پروفیل های ویستا بست

ارائه کلیه خدمات مربوط به مبلمان اداری توسط آرین دکور.

درب و پنجره شرکت top upvc

پارتیشن دوجداره ام دی اف شرکت آرین دکور

فروش درب و پنجره وین هاوس

فروش درب و پنجره دوجداره

آذین دژ الکترونیک

Door & Window uPVC

تعویض درب و پنجره بدون تخریب

 نمای ساختمان، بازسازی و دکوراسیون داخلی با معماران

طراحی وب سایت و بهینه 
سازی وب با طراحی سایت پارسیان

بانک موبایل درب و پنجره دوجداره

نمای ساختمان و نو سازی و بازسازی با معماران

درب و پنجره دوجداره سان وین

بانک ایمیل درب و پنجره دوجداره و صنف ساختمان

لطفا مارا در گوگل محبوب کنید

بهینه سازی سایت | بازاریابی اینترنتی | سایت ارزان | تزریق پلاستیک | گفتاردرمانی