:: سه جداره سایت مرجع فروش درب و پنجره دو و سه جداره و پروفیل و ملزومات یو پی وی سی ::

جهت سفارش کالا با شماره های 88545301 و 88545300 تماس حاصل نمایید.

  
  

شرط نخست برای انتخاب یراق‌آلات استاندارد چیست؟

چگونه یراق‌آلات مناسب با شرایط مکانی و محیطی ساختمان انتخاب کنیم؟

در انتخاب یراق آلات به چه پارامترهایی باید توجه کرد؟

آیا تنها تمرکز بر روی نام برندها کافی است؟


 

عدم رعایت ملاک ‌ها و معیارهای دقیق موثر بر کیفیت و استاندارد یراق‌ آلات می تواند تاثیر مستقیم و منفی بر کیفیت در و پنجره داشته باشد. به دلیل باز و بسته شدن همیشگی در و پنجره‌های UPVCیراق‌آلات نقش مهم و اساسی در کیفیت درب و پنجره ها دارند و در واقع می توان گفت که انتخاب یک یراق مطابق با استاندارد جهانی و البته نصب صحیح آن می تواند تضمینی بر ارتقای کیفیت در و پنجره UPVCباشد.

 

یراق ‌آلات تک حالته استاندارد

در سال های اخیر با توجه به افزایش نرخ ارز و قیمت یراق‌آلات، بیشتر تولیدکنندگان متاسفانه به دلیل جلوگیری از افزایش هزینه‌ها، بدون بررسی تاثیر آن بر کاهش کیفیت، از یراق ‌آلات ارزان و فاقد کیفیت استفاده می‌کنند.

قسمت چرخ دنده اسپانیولت ها یا همان یراق آلات درب باید با آلیاژ بسیار مرغوب تولید شود که به مرور زمان در اثر استفاده زیاد دچار فرسودگی و شکست نشود. اگر در ساخت درب و پنجره از یراق‌آلات بی کیفیت استفاده شود قسمت رزوه‌ های پیچ دستگیره ضعیف بوده و پس از نصب دستگیره شکسته می‌شود و یا باعث هرز شدن دندانه ‌های پیچ می‌گردد.

در یراق‌آلات بی کیفیت پایه‌های غلطک‌ های پرچ شده روی اسپانیولت ها باید ضخیم و محکم باشد تا در هنگام رگلاژ پایه شکسته و یا شل نشود و در صورت بسته شدن پنجره، فشار در ناحیه لاستیک ‌های درز بندی استاندارد باشد.

نکته بعدی روکش اسپانیولت ها می باشد. این روکش باید استاندارد بوده و حداقل 300 ساعت مقاومت در برابر تست آب و نمک را داشته باشد تا در مناطق مرطوب دچار فرسودگی و خوردگی نشود.

 

نکته قابل توجه دیگر مقدار دستگیره ‌ها می باشد. در انتخاب دستگیره ها ارتفاع دستگیره، وزن مناسب، آلیاژ مرغوب، پایه‌های پلاستیکی ضخیم، رنگ کاری چند لایه، شفت چهار پهلوی مقاوم و چرخ دنده های داخلی باید قابل توجه قرار گیرد.

ارتفاع مناسب دستگیره که به صورت اهرم عمل می‌کند باعث میشود تا در هنگام استفاده فشار کمتری به درب و پنجره وارد شود. استفاده از دستگیره های کوتاه باعث عدم فشار کافی بین بازشو و فریم میشود و این امر باعث می‌شود پنجره به صورت استاندارد آب بندی نشود.

گاهی تولید کنندگان دستگیره ها، به دلیل کاهش قیمت و رقابت در بازار ارتفاع و وزن دستگیره ها کاهش می دهند و دستگیره های تو خالی با احتمال شکنندگی زیاد تولید می کنند.

استفاده نکردن از پایه‌ های پلاستیکی ضخیم در تولید درب و پنجره های UPVC باعث شکسته شدن دستگیره در هنگام بستن پیچ می شود.

نکته بعدی رنگ دستگیره می باشد. استفاده از دستگیره هایی با رنگ چند لایه می باشد. رنگ کاری چند لایه این مزیت را دارد که بر اثر شستشو و ضربه خوردن، رنگ دستگیره از بین نمی‌رود.

در دستگیره‌ها، استفاده از آلیاژ مناسب در شفت چهار پهلو که داخل اسپانیولت ها قرار می‌گیرد و فشار زیادی به این قسمت وارد می‌شود، باعث می‌شود شفت از حالت چهارگوش کامل خارج نشود و در نتیجه موجب افزایش طول عمر دستگیره گردد.

چرخ دنده فلزی که در انتهای شفت قرار می‌گیرد باعث حرکت روان تر دستگیره شده و اهرم دستگیره در هنگام باز و بسته شدن در حالت 90 درجه قرار می‌گیرد. در دستگیره‌های پلاستیکی مناسب جهت بالا بردن مقاوت آن‌ها در قسمت اهرم در داخل آن‌ها فلز به کار می‌رود که در غیر اینصورت باعث شکست دستگیره از این ناحیه می‌گردد.

جلو قفل و یا زاماک (کیپ) یکی دیگر از یراق آلات درب و پنجره UPVC میباشد. این قطعه در عین سادگی، بسیار نقش موثری در تولید پنجره ایفا می‌کند. وزن مناسب آن13 gr بوده که در بازار با وزن 7 gr بسیار یافت می‌شود. وزن سبک این قطعه باعث ضعیف شدن و آسیب پذیر شدن آن می‌گردد. استفاده از جلو قفل نامرغوب و سبک، به دلیل فشار زیاد بسیار آسیب پذیر و باعث تغییر حالت و شکستگی شده و در نتیجه پنجره از حالت استاندارد خارج می‌گردد.

یکی از ساده ترین قطعات پنجره تک حالته لولا می‌باشد که از لحاظ فنی اختلافات حائز اهمیتی ندارد. در پنجره‌های تک حالته لولای مورد استفاده، لولای 75 mm با وزن 83 gr می‌باشد که کاهش آن باعث ضعف لولا و کاهش قیمت می‌گردد. در لولاهای بی کیفیت از مواد مصرفی لولا کاسته میشود و بصورت پوک و توخالی تولید می‌گردد که همین امر باعث ضعیف شدن لولا و تحمل و کاهش تحمل وزن میشود. در لولاهای بی کیفیت، لولاها در هنگام رنگ کاری به صورت یک لایه و ضعیف رنگ می‌شود که بر اثر کوچکترین سایش، رنگ از بین می‌رود.

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید

scroll back to top

تبلیغات درب و پنجره و ساختمان

 

پروفیل های ویستا بست

ارائه کلیه خدمات مربوط به مبلمان اداری توسط آرین دکور.

درب و پنجره شرکت top upvc

پارتیشن دوجداره ام دی اف شرکت آرین دکور

فروش درب و پنجره وین هاوس

فروش درب و پنجره دوجداره

آذین دژ الکترونیک

Door & Window uPVC

تعویض درب و پنجره بدون تخریب

 نمای ساختمان، بازسازی و دکوراسیون داخلی با معماران

طراحی وب سایت و بهینه 
سازی وب با طراحی سایت پارسیان

بانک موبایل درب و پنجره دوجداره

نمای ساختمان و نو سازی و بازسازی با معماران

درب و پنجره دوجداره سان وین

بانک ایمیل درب و پنجره دوجداره و صنف ساختمان

لطفا مارا در گوگل محبوب کنید

بهینه سازی سایت | بازاریابی اینترنتی | سایت ارزان | تزریق پلاستیک | گفتاردرمانی