:: سه جداره سایت مرجع فروش درب و پنجره دو و سه جداره و پروفیل و ملزومات یو پی وی سی ::

جهت سفارش کالا با شماره های 88545301 و 88545300 تماس حاصل نمایید.

  
  

پنجره های فولکس واگنی جایگزین مناسبی برای پنجره های کشویی می باشد. این گروه از پنجره ها از لحاظ عایق بودن در برابر صدا و گرد و غبار و نیز اتلاف انرژی فوق العاده بوده و همچنین پروفیل upvc مورد استفاده در این پنجره ها از نوع معمولی می باشد، اما یراق آلات مورد استفاده ی آن نسبت به انواع دیگر درب و پنجره گران تر می باشد.

در پنجره های فولکس واگنی سيستم بازشو پنجره به صورت ريلی و مانند ماشين های فولكس واگن مي باشد. این نوع از پنجره به دلیل نوع یراق آلات خاص خود، مصارف خاصی هم دارد.

باز شدن سش (باز شو) تا زاویه 45 درجه، اشغال نشدن فضا در هنگام باز و بسته شدن و درارا بودن سه نوع مختلف اتومات، نیمه اتومات و معمولی از جمله مهم ترین خصوصیات پنجره های فولکس واگنی می باشد.

یکی از مهمترین و گران قیمت ‌ترین انواع یراق ‌آلات موجود در بازار به نام سیستم فولکس واگنی (Tilt & Slide) می باشد.

اولین مسئله ‌ای که در خصوص این نوع خاص از یراق ‌آلات و دلیل استفاده از آنها باید مورد توجه قرار گیرد این است که، استفاده از یراق ‌آلات فولکس واگنی برای تسهیل در ساخت پنجره‌هایی که ابعاد عرض و ارتفاع بازشو آنها بزرگتر از حد معمول می باشد، مناسب است.

یراق فولکس واگنی باید تحمل وزن 130 کیلوگرم را داشته باشد و همچنین تک تک اجزاء تشکیل دهنده یراق فولکس واگنی باید توان حفظ کارایی در حداکثر طول و عرض استاندارد را دارا باشد.

یراق‌آلات فولکس واگنی از قطعات متعددی تشکیل شده است که گاهی در مواردی در میان برخی تولیدکنندگان لزوم استفاده از کلیه قطعات موجود در هر ست با هدف کاهش بهای تمام شده مورد غفلت قرار می‌گیرد.

مجموعه طراحی اجزاء یک ست از این نوع یراق، به گونه‌ای است که باید کلیه این قطعات در اجرای یک بازشو مورد استفاده قرار گیرند، طوری که دور تا دور پروفیل بازشو با اسپانیولت تجهیز گردیده و از این طریق درز بندی کامل صورت گیرد.

در میان قطعات موجود در مجموعه یراق‌آلات فولکس واگنی، بازویی و چرخ‌ها اجزایی هستند که طراحی آنها مهمترین نقش را در دوام و روانی مکانیزم بازشو بعهده دارند.

 

تامین‌کنندگان یراق‌آلات فولکس واگنی از برند‌های مختلف را در سه دسته متفاوت تقسیم‌بندی می کنند:

1-     ارائه‌دهندگان یراق فولکس واگنی مکانیکی

2-     ارائه‌دهندگان یراق فولکس واگنی مکانیکی و نیمه اتوماتیک

3-     ارائه‌دهندگان یراق با سه مکانیزم مکانیک، نیمه اتوماتیک و فول

 

نکته قابل توجه این است که بسته به مدل به کار گرفته شده جهت یراق بازشو اعم از مکانیکی، نیمه اتوماتیک و فول اتوماتیک، دستگیره مورد استفاده نیز تغییر کرده و طول اهرم دستگیره با ارتقاء سطح مکانیزم یراق افزایش می‌یابد تا بتواند فشار اضافه شده به منظور اتوماتیک شدن عملکرد را تحمل نماید.

به تازگی مشاهده شده که برخی از تولیدکنندگان برای کاهش بهای تمام شده محصول خود اقدام به کوتاه کردن ارتفاع ریل‌های پنجره های فولکس واگنی کرده‌اند، که این امر منجر به کاهش تحمل وزن و از بین رفتن یراق و عدم کارایی آن در وزن های سنگین بازشو می‌شود. در همین خصوص توجه به گواهینامه مربوط به مشخصه فنی تحمل وزن در حداکثر عرض بازشو 1700 mm و ارتفاع 2400 mm برای یراق خریداری شده می‌تواند در انتخاب یراق‌آلات مناسب نقش بسزایی را ایفا کند.

متاسفانه استفاده از اسپانیولت‌های دو حالته به جای اسپانیولت مخصوص فولکس واگنی مدتی است در بین تولید کنندگان درب و پنجره رایج شده است. که این مسئله به دلیل تحت پوشش قرار دادن دو یا سه ضلع از اضلاع بازشو موجب از بین رفتن یراق و از کار افتادگی کلی مکانیزم بازشو در مدت زمان بسیار کوتاه خواهد شد.

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید

scroll back to top

تبلیغات درب و پنجره و ساختمان

 

پروفیل های ویستا بست

ارائه کلیه خدمات مربوط به مبلمان اداری توسط آرین دکور.

درب و پنجره شرکت top upvc

پارتیشن دوجداره ام دی اف شرکت آرین دکور

فروش درب و پنجره وین هاوس

فروش درب و پنجره دوجداره

آذین دژ الکترونیک

Door & Window uPVC

تعویض درب و پنجره بدون تخریب

 نمای ساختمان، بازسازی و دکوراسیون داخلی با معماران

طراحی وب سایت و بهینه 
سازی وب با طراحی سایت پارسیان

بانک موبایل درب و پنجره دوجداره

نمای ساختمان و نو سازی و بازسازی با معماران

درب و پنجره دوجداره سان وین

بانک ایمیل درب و پنجره دوجداره و صنف ساختمان

لطفا مارا در گوگل محبوب کنید

بهینه سازی سایت | بازاریابی اینترنتی | سایت ارزان | تزریق پلاستیک | گفتاردرمانی