:: سه جداره سایت مرجع فروش درب و پنجره دو و سه جداره و پروفیل و ملزومات یو پی وی سی ::

جهت سفارش کالا با شماره های 88545301 و 88545300 تماس حاصل نمایید.

  
  

آنچه که امروزه در برش پروفیل های UPVC اهمیت دارد کاهش ضایعات پروفیل و به دست آوردن طرح دلخواه است. این مسئله دغدغه ای است که ذهن هر تولید کننده درب و پنجره را درگیر خود می کند زیرا تاثیر مستقیم کاهش ضایعات بر قیمت تمام شده و به دنبال آن افزایش توان رقابتی بر هیچ تولید کننده ای پوشیده نیست. حال اینکه تولیدکنندگان درب و پنجره های UPVC تا چه اندازه توانسته اند به این هدف دست یابند و یا اینکه تا چه اندازه رسیدن به آن امکان پذیر بوده موضوعی قابل بحث است.

 


مسئله بهینه سازی برش پروفیل از نظر علمی، مسئله معروف Bin Packing نام دارد که از سالها پیش ریاضی دانان برای حل آن راه حلهای مختلفی ارائه کرده اند. چند روش و مدل بهینه سازی برش تا کنون توسط ریاضی دانان برای حل مسائل بهینه سازی ارائه و استفاده شده است. از جمله مدل های بهینه سازی خطی و غیر خطی، الگوریتم های ابتکاری(heuristic) ، شبیه سازی نرم افزاری و...

 

امروزه برای مسئله بهینه سازی برش معمولا از الگوریتم های ابتکاری ژنتیک و آنیلینگ که از قویترین و در عین حال سریعترین الگوریتم های بهینه سازی هستند استفاده می شود. البته در عمل معمولا از طریق الگوریتم ژنتیک می توان سریعتر به جواب بهتر دست یافت.

 

اما روش ها و نرم افزارهایی که به این منظور ایجاد شده اند تا چه اندازه موفق بوده اند؟

با توجه به اینکه تقریبا همیشه بهینه سازی توسط نرم افزار پیاده و استفاده می شود، ویژگیهای یک نرم افزار خوب بهینه سازی برش پروفیل چیست؟

 

اولین ویژگی بهینه سازی برش پروفیل دقت و قابل اطمینان بودن محاسبات می باشد. دومین ویژگی آن انجام بهینه سازی با سرعتی بالا می باشد. امکان تنظیم پارامترهای بهینه سازی مانند طول شاخه و ضخامت اره در هنگام بهینه سازی، نمایش اطلاعات جانبی برش مانند جای سوراخ آبچک و دستگیره و افقی یا عمودی بودن پروفیل و زاویه برش و همچنین نمایش نقشه برش بصورت گرافیکی با نشان دادن شاخه های پروفیل و قطعات در درون شاخه نیز حائز اهمیت است. چاپ نقشه برش کامل و خوانا و همچنین کاربر پسند بودن محیط برنامه از دیگر ویژگی های این نرم افزار می باشد.

 

پس از شنیدن کلمه "بهینه سازی برش" آنچه که تصور می شود فقط کاهش ضایعات پروفیل می باشد اما این چنین نیست و مسائل دیگری هم مطرح می شوند.

 

1-     بهینه سازی برای دستگاه های برش دوبل:

بعضی شرکت ها جهت کاهش زمان در هنگام برش، از ماشین های برش دوبل برای برش همزمان دو پروفیل استفاده می کنند. برای این دسته شرکت ها نقشه ای قابل استفاده است که در آن لیست برش به صورت دوبل باشد.

 

2-     به حداقل رساندن جابجایی تیغه برش:

جابجایی تیغه برش از یک سو باعث کاهش سرعت تولید شده و از سوی دیگر احتمال خطا را بالا می برد. در صورتی که اگر بهینه سازی به صورتی باشد که قطعات هم اندازه در کنار هم قرار بگیرند، جابجایی تیغه برش به حداقل ممکن خواهد رسید.

 

3-     جدا کردن ابعاد کوچک در بهینه سازی:

در بعضی شرکت ها، تولید کنندگان برای برش ابعاد کوچک از تکه های باقیمانده از برش های قبل استفاده می کنند. وجود قابلیتی برای جدا کردن این ابعاد در بهینه سازی کارایی آن را افزایش می دهد.

 

4-     جدا کردن ضایعات دور ریز از کناره های قابل استفاده مجدد:

معمولا در شاخه آخر هر نوع پروفیل، تکه ای بزرگ باقی می ماند که در برشهای بعدی قابل استفاده است. جدا کردن این تکه های بزرگ در محاسبه درصد ضایعات می تواند درصد میزان ضایعات واقعی یک پروژه را به ما بدهد.

 

امروزه بسیاری از شرکت های تولید کننده درب و پنجره از نرم افزارهای بهینه سازی برش پروفیل استفاده میکنند و از مزیت های آن بهره مند می شوند اما هنوز تعدادی از تولید کننده درب و پنجره نیز با تکیه بر ذهن و تجربه خود اقدام به برش پروفیل می نمایند. این روش در شرکت های کوچک با حجم تولید پایین تا حدی قابل اجرا است ولی به مرور زمان هزینه ضایعات بالایی را به شرکت تحمیل خواهد کرد. این شرکت ها به علت عدم آشنایی با نرم افزاری مناسب، عدم آموزش کافی برای استفاده از قابلیت های نرم افزارهای موجود، دقیق نبودن اطلاعات و محاسبات داخل نرم افزارها، کارایی پایین برخی نرم افزارها و یا عدم امکان پرداخت هزینه برای خرید نرم افزار از نرم افزار بهینه سازی استفاده نمی کنند.

 

با توجه به رشد سریع صنعت درب و پنجره و افزایش روز افزون رقابت، استفاده از بهینه سازی برش اجتناب ناپذیر است. در همین راستا لازم است برای موضوع نرم افزار در برنامه ریزی های کوتاه مدت و بلند مدت شرکت های تولید کننده درب و پنجره جایگاه ویژه ای در نظر گرفته شود و بر اهمیت آن در هر شرکت تولید کننده ای افزوده شود.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

scroll back to top

تبلیغات درب و پنجره و ساختمان

 

پروفیل های ویستا بست

ارائه کلیه خدمات مربوط به مبلمان اداری توسط آرین دکور.

درب و پنجره شرکت top upvc

پارتیشن دوجداره ام دی اف شرکت آرین دکور

فروش درب و پنجره وین هاوس

فروش درب و پنجره دوجداره

آذین دژ الکترونیک

Door & Window uPVC

تعویض درب و پنجره بدون تخریب

 نمای ساختمان، بازسازی و دکوراسیون داخلی با معماران

طراحی وب سایت و بهینه 
سازی وب با طراحی سایت پارسیان

بانک موبایل درب و پنجره دوجداره

نمای ساختمان و نو سازی و بازسازی با معماران

درب و پنجره دوجداره سان وین

بانک ایمیل درب و پنجره دوجداره و صنف ساختمان

لطفا مارا در گوگل محبوب کنید

بهینه سازی سایت | بازاریابی اینترنتی | سایت ارزان | تزریق پلاستیک | گفتاردرمانی